Muistilista

Tilausten tekeminen, aikataulu

Extranet-palvelussamme voit sähköisesti tehdä kaikki tarvitsemanne tilaukset, minkä lisäksi näet ajan tasalla olevat tiedot jo tehdyistä tilauksista. Henkilökohtaiset tunnuksesi löydät sopimusvahvistuksesta. Extranet-palveluun pääset tästä.

Extranet-lomakkeet ovat auki vielä alla mainitun päivän:
5.4. kutsut, tiedot messuoppaassa
19.4. kalusteet ja rakenteet, ripustukset, paineilma, vesi ja viemäröinti
3.5. sähkö, siivous, viherkasvit, tietoliikenneliittymät, ravintolapalvelut, messuhuolinta

Messuopas

Messuopasta on jaossa messuvieraille sisäänkäynneissä ja se toimii näppäränä hakuoppaana myös messujen jälkeen. Julkaisemme veloituksetta Extranetin kautta syöttämänne tiedot messuoppaassa sekä tapahtuman nettisivuilla (yhteystiedot, vapaa teksti ja päämiehet-listaus).

Lisäksi Näytteilleasettajat sivuille on avattu Haku-palvelu, jonka avulla kävijät voivat hakea tietoja näytteilleasettajista ja heidän tuotteistaan jo etukäteen.

Kutsut

Asiakaskutsuja kannattaa hyödyntää ennakkomarkkinoinnissa, niin asiakastilaisuuksissa kuin kohdemarkkinoinnissakin. Lähettämällä kutsuja varmistat, että juuri teidän asiakkaanne osaavat tulla paikalle ja tutustumaan osastoonne. Kutsun saajien tulee ennakkorekisteröityä Internetin kautta ja ennakkorekisteröityneistä henkilöistä saamanne rekisterin mukaan on helppo hoitaa jälkimarkkinointia. Voitte tilata tarvitsemanne määrän kutsuja Extranetin kautta.

Voit tilata kutsut myös omalla painatuksella, jolloin painamme kutsuja-kenttään valmiiksi yrityksenne nimen tai logon sekä osastonumeron. Painatushinnat määräytyvät painettavan korttimäärän mukaan. Hinnat löytyvät Extranet-palvelusta. Huomioithan painatustilausten ja materiaalin deadlinepäivän tämän sivun alusta! Lähetämme teille asiakaskutsut noin kuukautta ennen messuja.

Painettavien kutsujen lisäksi lähetämme sähköisen kutsun, jota voitte siis välittää asiakkaillenne sähköpostilla. Kutsu sisältää yrityskohtaisen ennakkorekisteröitymislinkin, jota klikkaamalla asiakkaanne automaattisesti valitsee yrityksenne kutsujaksi. Tarkemmat tiedot sähköisestä kutsusta lähetämme sähköpostilla.

Osaston suunnittelu ja rakentaminen

Jyväskylän Messujen oma näyttelytekninen osasto suunnittelee ja rakentaa profiilirakenteisia osastoja ”avaimet käteen” -periaatteella. Huolehdimme myös osastorakenteiden messujen aikaisesta huollosta. Lisätietoja osaston suunnittelusta ja rakentamisesta löydät näyttelyteknisen osastomme sivuilta.

Sähköt osastoilla

Sähköliittymät sisältävät osaston sähköistyksen, tarkastusmaksun ja sähkön kulutuksen.

Ulko-osastoilla käytetään korotettuja hintoja, hintatiedot löytyvät Extranetistä.

Näyttelyhalleista ja osastoilta katkaistaan sähköt yön ajaksi, joten mahdollisesti tarvittava yösähkö on tilattava erikseen

Siivous

Osastosiivous sisäosastoilla sisältää:
– rakennusaikaisen siivouksen
– suojamuovien poiston osastojen matoilta
– lattioiden, tasojen, tuolien ja ovien siivouksen näyttelypäivän jälkeen
– roskakorien tyhjennyksen päivittäin ja soitosta tarvittaessa
– osastopaikan loppusiivouksen messujen päätyttyä, kun näyttelyesineet/rakenteet on purettu

Ulko-osastojen siivouksesta tulee pyytää erillinen tarjous.

Tietoliikenneliittymät

Paviljongissa on tarjolla monia mahdollisuuksia internet-yhteyteen:

Kiinteä liittymä
Messu-osastoille esittelykäyttöön suosittelemme maksullista, kiinteää internet-liittymää, jonka toimivuuden voimme taata. Kiinteä liittymä on mahdollista jakaa (mikäli käytätte tabletteja tai kännyköitä materiaalin esittelyyn) esim. osaston omalla WLAN-verkolla (kts. tarkemmat tiedot Extranetistä).

WLAN-verkot Paviljongissa on käytössä kaksi WLAN-verkkoa asiakaskäyttöön: – PaviljonkiFree-verkko on käytettävissä auloissa ja siihen pystyy liittymään ilman tunnuksia – PaviljonkiPro-verkko on käytettävissä messuhalleissa ja kokoustiloissa. Verkon käyttäjätunnus ja salasana löytyvät Extranetistä. Verkot ovat käytettävissä veloituksetta. WLAN-verkon toimintakykyä tapahtumien aikaan emme pysty takaamaan. Jos internet-yhteyden vakaa toiminta on tärkeää, suosittelemme kiinteää liittymää osastolle.

3G ja 4G mobiiliverkot Kaikilla suurilla operaattoreilla on tarjolla 3G ja 4G verkot Paviljongin alueella jopa 300 M nopeudella. Näidenkään toimivuutta ja etenkin nopeustasoa emme pysty takamaan suurten messujen ja tapahtumien aikaan.

Näytteilleasettajien taukotilassa Klubissa käytössänne on koko messujen ajan veloituksetta tietokone, joka on yhteydessä Internetiin ja printteriin. Siellä voi käyttää myös kiinteää internet-yhteyttä omalla koneella.

Ulko-osastojen nettiyhteyksissä ota yhteyttä projektisihteeriin.

Ravintolapalvelut

Paviljongin alueella on useita kahvilapisteitä sekä ravintoloita, joiden monipuolisesta tarjonnasta löytyy vatsantäytettä niin pieneen kuin isoonkin nälkään. Osastohenkilökunnan lounas-, kahvi-, ja juomalipukkeet voi tilata ennakkoon tai käydä ostamassa suoraan ravintolastamme. Lipukkeiden antaminen on helppo ja mukava tapa osoittaa vieraanvaraisuutta myös yhteistyökumppaneita kohtaan. Mikäli käyttämättömät lipukkeet palautetaan ravintolaan viimeisen messupäivän aikana laskutetaan käytettyjen mukaan. Jos lipukkeita ei palauteta, veloitus on tilauksen mukaan. HUOM. lipukkeita ei voi käyttää Trattoria aukion (Solo Sokos Hotel Paviljonki) ravintolassa ja anniskelupisteissä!

Messujen ravintolapisteet:
Pääravintola Faneri, 3.krs: Messulounas, baaripalvelut
A-hallin ravintola Fabriikki,1.krs: Kahvila- ja baaripalvelut, street food
D-hallin ravintola Fiilinki,1.krs: kahvila- ja baaripalvelut, street food
Yläaula lounge, 3.krs: kahvila- ja baaripalvelut
Terassi-baari Lutakon aukion sisäänkäynnin läheisyydessä
Lisäksi baarit Lutakon aukion aulassa, B-hallissa ja D-hallin päädyssä
Trattoria aukio -ravintola, Solo Sokos Hotel Paviljonki  (tähän ravintolaan ei käy lounaslipukkeet)

Messulounas päivittäin Ravintola Fanerissa (3. krs) hintaan 12,90 (messulounaslipuke tai maksu rahalla).
Lounas sisältää salaattipöydän antimet (3 erilaista), leivän ja levitteen, jääveden, lämpimän liharuoan lämpimillä lisäkkeillä sekä kahvi/tee.
Fanerin päivittäiset lounaslistat näet tästä.

Lounas päivittäin Trattoria aukion (1. krs.) ravintolassa hintaan 10,90 €
Business lounas päivittäin Trattoria aukion (2. krs.) ravintolassa hintaan 28.50 €
Business lounaan hintaan sisältyy salaattibuffet, lämmin pääruoka (2 vaihtoehtoa) sekä jälkiruoka.
Trattoria aukion päivittäiset lounaslistat näet tästä.

Osastotarjoiluihin Paviljonki Ravintoloilla on monipuolinen, valmis valikoima, ja tarvittaessa suunnittelemme osastoille juuri toiveiden mukaisen tarjoilun. Hintoihimme sisältyvät tuotteiden toimitus osastolle sovittuun kellonaikaan, tarvittavat anniskelu- ja elintarvikelupamaksut sekä tarjoilu- ja kertakäyttöastiat. Tarjoiluille on mahdollista tilata myös posliini- tai lasiastiat.

Jyväskylän Paviljongin alue on viranomaisten luvissa määritelty anniskelualueeksi. Paviljonki Ravintolat vastaa alueen anniskelusta ja siihen liittyvien lakien ja määräysten noudattamisesta ja valvonnasta. Ulko-alue ei ole Paviljonki Ravintoloiden anniskelualuetta.

Messuhuolinta

Tavaroita saa toimittaa ensimmäisestä virallisesta rakennuspäivästä lähtien, joka on ma 15.5. HUOM! toimitamme hieman myöhemmin tiedoksi rakennuspäivien ajojärjestyksen, jotta ruuhkilta vältyttäisiin!
Toimitusosoite on:

Postin kautta saapuvat lähetykset:
Jyväskylän Paviljonki / Kuljetus 2017
Näytteilleasettaja / osastonumero
Näytteilleasettajan yhteyshenkilö / puhelinnumero
Uno Savolan katu 2 B
40100 JYVÄSKYLÄ

Tavarantoimitukset A-halliin:
Jyväskylän Paviljonki / Kuljetus 2017
Näytteilleasettaja / osastonumero
Näytteilleasettajan yhteyshenkilö / puhelinnumero
Schaumanin Puistotie 18 / huolto-ovi A1
40100 JYVÄSKYLÄ

Tavarantoimitukset B-halliin:
Jyväskylän Paviljonki / Kuljetus 2017
Näytteilleasettaja / osastonumero
Näytteilleasettajan yhteyshenkilö / puhelinnumero
Schaumanin Puistotie 18 / huolto-ovi B2, B3 tai B4
40100 JYVÄSKYLÄ

Tavarantoimitukset C1-halliin:
Jyväskylän Paviljonki / Kuljetus 2017
Näytteilleasettaja / osastonumero
Näytteilleasettajan yhteyshenkilö / puhelinnumero
Lutakonaukio 12 / huolto-ovi C1
40100 JYVÄSKYLÄ

Tavarantoimitukset C2-hallin:
Jyväskylän Paviljonki / Kuljetus 2017
Näytteilleasettaja / osastonumero
Näytteilleasettajan yhteyshenkilö / puhelinnumero
Uno Savolan katu 8 / huolto-ovi C2
40100 Jyväskylä

Tavarantoimitukset D-halliin:
Jyväskylän Paviljonki / Kuljetus 2017
Näytteilleasettaja / osastonumero
Näytteilleasettajan yhteyshenkilö / puhelinnumero
Uno Savolan katu 2 / huolto-ovi D2
40100 Jyväskylä

Varmistakaa etukäteen, milloin tavarat tuodaan osastollenne. Mikäli ette voi itse olla niitä vastaanottamassa, voitte tilata palvelun Suomen Messulogistiikalta (Erkki Koski, puh. 040 546 9555, erkki.koski@smlog.fi). Heiltä voitte tilata myös muut messulogistiikkaan liittyvät palvelut (esim. varastoinnin ja trukkipalvelut) tai vaikka koko logistiikkakoordinoinnin.

Yhteyshenkilöt

Myyntijohtaja Ilari Tervakangas, puh. 050 596 6710, ilari.tervakangas(at)jklmessut.fi.
Projektisihteeri Tiina Lampinen, puh. 050 462 2944, tiina.lampinen(at)jklmessut.fi.
Näyttelytekniikan projektineuvottelija Ari Hänninen, puh. 050 559 7601, ari.hanninen(at)jklmessut.fi.

Ohjelma

Omat asiakastilaisuudet: juhlat, kokoukset tai vaikka tuotelanseeraukset onnistuvat meillä helposti. Paviljongissa on useita luentosaleja, kokous- ja ryhmätyötiloja 10-100 henkilölle sekä erikoisuutena ainutlaatuinen ja muuntuva 1200 hengen auditorio. Tarjoilut onnistuvat sekä varattuun tilaan että pääravintolaamme, pienistä kokouskahvituksista isoihin illallisiin.

Tilaesittelystä löydätte tietoja tiloistamme, ja talon koko henkilökunta auttaa mielellään tilaisuuksienne suunnittelussa ja toteutuksessa.

Varaukset: projektisihteeri Tiina Lampinen, puh. 050 462 2944, tiina.lampinen(at)jklmessut.fi.

Sähköinen markkinointi

Yrityksenne omat nettisivut on oivallinen paikka kertoa asiakkaillenne osallistumisestanne Kuljetus 2017 –messuille. Teidän kannattaakin rakentaa sieltä linkki osoitteeseen www.kuljetusmessut.fi, josta kiinnostuneet saavat lisätietoja tapahtumasta. Media-välilehdeltä löytyy tapahtuman ladattavia logoja ja bannereita, joita voi käyttää niin nettisivuilla kuin muussakin markkinoinnissa. Voitte käyttää logoja esimerkiksi sähköpostin allekirjoituksissa kertomassa, että olette mukana tapahtumassa.

Tiedotus

Voitte toimittaa medialle tarkoitetut tiedotteenne meille etukäteen (tiina.lampinen(at)jklmessut.fi), lisäämme ne nettisivuillemme median edustajien ladattaviksi.

Messujen aikana toivomme teidän toimittavan omat tiedotteet Lutakonaukion aulan infopisteeseen tai suoraan lehdistötilaan (Klubi) niitä varten varatulle hyllylle.

Tunnistekortit (näytteilleasettaja- ja rakentaja-/purkajakortit)

Näytteilleasettajakortit toimivat kulkulupana koko tapahtuman ajan, ensimmäisestä rakennuspäivästä viimeiseen purkupäivään. Rakentaja-/purkajakortit on tarkoitettu lähinnä ulkopuolisille rakentajille ja ne oikeuttavat liikkumiseen alueella vain rakennus- ja purkuaikoina.

Sekä näytteilleasettaja- että rakentaja-/purkajakortit tulee tulostaa itse (Extranetistä ja alta löytyvät tilauslinkit molemmille korttityypeille). Palvelussa täytetään henkilön nimi, (titteli), yritys sekä sähköpostiosoite, johon vahvistusviesti ja korttituloste halutaan lähetettäväksi. Tunnistekortti tulostetaan itse ja se tulee muistaa ottaa mukaan!

Jokainen kortin tarvitsija voi joko itse tulostaa korttinsa tai yksi henkilö voi huolehtia kaikkien kortit.

Näytteilleasettajakortit: http://www.paviljonki-klubi.fi/paviljonkiklubi/?page=register&evid=180
Rakentaja-/purkajakortit: http://www.paviljonki-klubi.fi/paviljonkiklubi/?page=register&evid=181

Tapaamisaikojen sopiminen, MessuTreffit-palvelu

Nyt jokaisella näytteilleasettajaksi rekisteröityneellä on mahdollisuus ilmoittaa kävijärekisteröitymispalveluun tapaamisaikoja, jolloin hän on valmis ottamaan vieraita vastaa osastolla. Rekisteröitymisen jälkeen henkilölle tulee ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen viesti, jossa on linkki omiin tietoihin.

Linkistä avautuvan sivun alalaidassa on linkki tapaamisaikojen syöttöön. Aikojen syöttöön on rakennettu apuohjelma, jolla voi muodostaa päivittäin eri pituisia tapaamisaikoja. Muodostetuista ajoista valitaan itselle sopivat ja vahvistetaan valinnat ”tallenna” -painikkeella.

Kävijät voivat rekisteröinnin yhteydessä tai rekisteröitymisen jälkeen hakea näytteilleasettajatiedoista mieleisiään yrityksiä. Yrityksen alta löytyvät sitten näytteilleasettajaksi rekisteröityneiden antamat tapaamisajat. Kävijä ehdottaa tapaamista tarjolla oleviin aikoihin. Ehdotuksesta lähtee sähköposti näytteilleasettajalle, joka voi joko hyväksyä tai jättää vahvistamatta tapaamisehdotuksen. Hyväksytystä ehdotuksesta tulee vahvistus molemmille osapuolille sekä mahdollisuus lisätä aika omaan henkilökohtaiseen kalenteriin.

Jos yrityksen näytteilleasettajat eivät ole avanneet yhtään tapaamisaikaa tai kaikki tapaamisajat on varattu, voi kävijä lähettää yhteydenottopyynnön, joka lähetään näyttelysopimuksen yhteyshenkilön sähköpostiin.

Ajojärjestys näyttelyyn tulevien ajoneuvojen osalta

Katso ajojärjestyskartta tästä.

Pyydämme teitä noudattamaan oheista ajojärjestyskartan aikataulua, jotta näyttelyalue saadaan rakentumaan ilman logistisia ongelmia. Ajo-ohjekartasta löydätte merkittynä huolto-ovet ja Paviljongin aluetta ympäröivät kadut.

Pysäköinti

PYYDÄMME NÄYTTEILLEASETTAJIA JÄTTÄMÄÄN AUTOT HOTELLIEN PYSÄKÖINTIPAIKOILLE, JOTTA SAAMME MAHDOLLISIMMAN PALJON TILAA ASIAKKAILLENNE ELI MESSUKÄVIJÖILLE!

Paviljongilla on kaksi pysäköintitaloa, P-Paviljonki 1 (sisäänkäynti Satamakadulta) ja P-Paviljonki 2 (sisäänkäynti Uno Savolan kadulta). Katso vapaiden pysäköintipaikkojen määrä P-Paviljonki 1 ja P-Paviljonki 2. Pysäköinti maksaa joko 1 € / h tai 12 € / vrk, ja se maksetaan suoraan automaatteihin. Myös keskustan puolella, lähellä Paviljonkia sijaitsee kaksi P-taloa.

Paviljongin B-hallin takana sijaitseva P3-alue toimii osaksi näyttelyalueena ja bussiterminaalina tapahtumapäivien ajan. Bussiryhmien jättö- ja noutopiste toimii Piippukadulla, kts. sijaiti tästä. Rakentamisaikana alueella toimii ajoneuvojen pesupiste, eikä ko. alueelle saa jättää autoja! Henkilöautot säilytykseen maksullisiin P-taloihin ja raskaat ajoneuvot (ei koske näyttelyalueelle tulevia esittelyautoja) siirrettävä säilytykseen Killerin alueelle.

Katso kulkuyhteydet ja pysäköinti -tietoa tästä.

Langattomat mikrofonit

Langattoman telelaitteen, esim. langattoman mikrofonin tai radiolähettimen käyttöön vaaditaan aina lupa Tuotantopäällikkö Kimmo Kemppaiselta (kimmo.kemppainen(at)jklmessut.fi). Lupa on pyydettävä viimeistään 2 viikkoa ennen tapahtumaa. Langattoman telelaitteen käyttäjällä on oltava mukanaan Viestintäviraston myöntämä lupa laitteen käytölle.

Kiinnittäminen

Hallien seiniin on kaikenlainen kiinnittäminen kielletty.

Hallien lattiaan voi kiinnittää vain sellaisella teipillä, joka irtoaa lattiasta jälkiä jättämättä. Kiinnityksiin suosittelemme Eurocel 704- tai ominaisuuksiltaan vastaavaa teippiä. Eurocel 704 -teippiä voi etukäteen tilata Jyväskylän Messut Oy:n näyttelytekniikalta tai ostaa Paviljongin messutoimistosta hintaan 17 € + ALV / rulla (50 mm / 50 m). Mikäli kiinnittämisessä käytetään teippejä, joiden poistaminen rikkoo lattian maalipinnan tai jättää jälkiä, veloitamme korjaus- / siivouskulut näytteilleasettajalta tai osaston rakentajalta.

Seinäelementtien maalaaminen ja niihin liimaaminen on kielletty. Runkoprofiileihin voi kiinnittää somistusmateriaaleja ripustamalla. Seinälevyihin voi kiinnittää somistus-materiaaleja toimivilla tarroilla, esim. Pro Contact tai Powertrips sekä huopapintaisiin seinälevyihin myös somistusneuloilla. Silikonitarroja voi ostaa messutoimistosta.

Näytteilleasettajan on itse poistettava kiinnitetyt materiaalit elementeistä ennen osaston purkamista. Näytteilleasettaja tai osaston rakentaja vastaa myös omien lattiateippien poistosta.

Jätehuolto

Alihankkijamme noutaa veloituksetta osastojen rakentamisesta syntyvät normaalit rakennus- ja purkujätteet, pakkausmateriaalin yms. kierrätykseen. Erikoisosastojen (esim. puurakenteiset osastot) sekä ulko-osastojen jätehuollosta annamme erillisen tarjouksen.

Tapahtuma-aikana hoidamme jätteiden noudon, mikäli olet tilannut osastosiivouksen. Jos osastosiivousta ei ole tilattu ja teille on kertynyt poisvietävää roskaa, tulee roskat toimittaa itse halleissa sijaitseviin jäteastioihin ja huolehtia lajittelusta – pyydämme seuraamaan jäteastioissa olevia opasteita. Halleissa on energiajätteen lisäksi astiat myös kaatopaikkajätteelle sekä keräyspaperille ja -pahville.

Ulkona oleviin keräyspisteisiin ei tule viedä mitään roskia.

Tilaa sähköinen uutiskirjeemme!

Lähetämme sinulle 2-3 kertaa vuodessa sähköpostia Kuljetus-messujen ajankohtaisista asioista. Voit milloin tahansa halutessasi perua uutiskirjeen tilauksen.